Stuurinformatie voor Maex gebruikers

BI voor Maex is een oplossing voor rapportage, analyse en dashboarding op uw Maex gegevens. Middels de webservice van Maex halen wij de data uit uw systeem en bieden we deze aan als nuttige managementinformatie. Krijg interessante inzichten, zie waar het goed gaat en waar u kunt bijsturen. BI voor Maex is een volledige BI tool voor directie, management, accountmanagers en andere gebruikers van Maex.

Deze oplossing bieden wij onder ons concept BI as a service: wij regelen alles voor u, van de connector naar Maex tot hosting op onze beveiligde server, van gestandaardiseerde datamodellen met alle belangrijke informatie tot de front-end tool en van tal van interessante berekeningen en inzichten tot gebruikers, toegang en inrichting. Wij zetten een groot aantal interessante rapportages en dashboards voor u klaar, en u kunt direct aan de slag met rapporteren en analyseren. Gebruik de BI tool voor rapportage aan de directie, voor dagelijkse sturing, of voorzie uw accountmanagers van informatie op klantniveau, dealerniveau of meer.

  • Wij regelen de connectie naar Maex
  • Informatie uit andere systemen of bestanden? Wij kunnen deze toevoegen aan de BI omgeving
  • Hosting op onze beveiligde server
  • Gebruiksvriendelijke front-end BI tool
  • Datamodellen met alle belangrijke informatie
  • Van financiële informatie tot conversie en meer
  • Standaards rapportages, analyses en dashboards
  • Tal van calculaties, berekeningen en kengetallen
  • Toegevoegde inzichten (bijvoorbeeld: wat is mijn conversie per dealer)
  • Deel met andere mensen binnen uw organisatie

Welke inzichten krijg ik uit BI voor Maex?

Onze oplossing is een self-service rapportage, analyse en dashboarding tool. Dit houdt in dat u zelf rapportages en analyses kunt maken, dashboards kunt inrichten en kunt delen met wie u wil. U bepaalt zelf de samenstelling van de rapportage, vanuit welke invalshoek en op welk gewenst niveau. Met enkele muisklikken kunt u ad-hoc in,- en uitzoomen, of doordrillen naar de onderliggende regels. Zo is het makkelijk om snel antwoord te vinden op vragen die naar boven komen tijdens het analyseren. Hierbij enkele voorbeelden van informatie die standaard op te vragen is:

  • Hoeveel aanvragen heb ik per week/maand/jaar? Hoe verhoudt zich dat tot vorige jaren?
  • Via welke kanalen komen mijn aanvragen binnen?
  • Hoeveel aanvragen heb ik per accountmanager, dealer, tussenpersoon?
  • Welke producten en type aanvragen/financieringen lopen het beste?
  •  Wat is mijn conversie per dealer? Wat is mijn conversie per accountmanager?
  • Hoeveel nieuwe contracten zijn er in elke periode gestart en voor welke bedragen?
  • Wat is het gemiddelde leenbedrag? Hoeveel leenbedrag staat er momenteel open?
  • Hoeveel fee/provisie is er ontvangen in deze of vorige dagen/maanden/jaren?
  • Hoeveel procent wordt er geannuleerd en wat is de reden?
  • Wat zijn de statussen en de substatussen van de verschillende aanvragen?
  • Hoe presteer ik per gebied in Nederland/Europa (geo mapping)
  • Welke accountmanagers presteren het beste en wat zijn hun resultaten
  • Wat is de gemiddelde looptijd van de contracten?
  • Welke type auto’s worden het meeste aangevraagd?
  • Wat is het rendement per dealer of per product?
  • Wat is het rendement per medewerker?
  • Waar komen onze klanten vandaan?
  • Wat is onze doelgroep (leeftijd, geslacht, etc.).

Krijg een indruk: